Thursday, June 6

Bismillahirrahnirrahim

Bismillah irrahmanirahim

Dengan nama Allah yang Menciptakan. Yang menghidupkan. Yang Menggerakkan jari jemari ini. Yang memberi diri ini peluang untuk terus bernafas saat ini, sel sel badan yang sedang giat bekerja, neuron neuron yang begitu lincah mengalirkan impulse.. Alhamdulillah.

Kekok. Janggal. Pelik.

Ini adalah kali pertama, aku menulis kembali. Dalam blog ini. setelah hampir 2 tahun lebih aku tinggalkan blog ini bersawang. Aku privatekan blog ini. Menggelarkan diriku sebagai 'aku' jugak kedengaran agak asing.. selama waktu itu, selama waktu aku menyorok dari dunia blogging, berbagai perkara baru berlaku dalam hidup aku. begitu banyak cerita. untuk aku simpankan kemas dalam memori aku ini. cukup indah :)

Sudah lain benar rupa system blogspot ini. saat aku berniat mahu menghidupkan semula blog ini, aku mengambil langkah pertama, aku draftkan semua post post lama ku. agak lama juga masa yang aku spent untuk godek godek system blogspot yg betul betul sudah lain. tersesat sesat juga aku dibuatnya. tak tahu nak klik yang mana. nama blog pun belum tukar. 

Bismillah. Bakal menulis secara tetap di blog ini, agar manfaat nya menebar luas utk semua umat manusia. Kita pasti akan mati, tapi tulisan kita tetap hidup dan terus hidup..

Perlu sedikit masa, utk renovate kembali blog ini, insyaAllah. alamat blog mahu juga ditukar, dan macam macam lagi perlu ubah. semoga Allah beri kesempatan

Pada waktu ini, jari jemariku lincah di papan kekunci laptop. ketuk ketuk bunyinya..
Tiba tiba housemate ku yang khusyuk di meja studynya, memandangku,

"Akak buat apa tu?"

Aku diam. Tersenyum. Jari jemari masih lincah

"Akak menulis? Akak tgh menulis ke tu?!"
seakan tidak percaya bunyinya..

Senyumanku melebar

"Adelah.." jawabku 

"Tak percaya akak menulis!!" teriaknya diikuti dengan tawanya, seakan mimpi

"Ni yang nak tweet ni, akak menulis!" sambungnya

Kelakar. Itulah reaksi mereka. Sebab aku sangat dikenali, ewah, sebagai orang yang susah sangat nak menulis. and now.. im back on track.

Walaupun sedikit kekok, aku akan cuba perlahan perlahan.. 

Saat aku private blog ini hujung Tahun satu, dan sekarang, kembali membukanya dan kini sedang melangkah ke tahun klinikal, Tahun 4 insyaAllah..



:)

0 org gojes cakap:

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign