Sunday, December 5

Aku spent setengah jam fikir nak taruk tajuk apa untuk post ni..ada buah fikiran?

hmm.tak ada apa sangat nak cerita..sedikit terkilan.awal bulan,internet laju
tapi kenapalah tarikh awal bulan disember ni jatuh pada tarikh second exam aku?
mula mula ingat tak de rejeki nak hupdet..
tapi,nasib baik bulan ni barakah dia banyak sikit..He he..
range internet laju agak lama jugak laa. lepas exam pun, masih laju seperti dolu dolu. dah masuk seminggu da ni.. He he... 
*apa jadahnya aku gelak cenggini*


sebenarnya bukan topik internet laju yang aku nak bawak hari nih. tak ada apa apa topik. aku cuma nak bagitahuk exam kali ni macam...-hmm-tak-tahu-lah-macam-mana- 


nak kata tak baca buku..dah berapa kali khatam dah buku.penat aku rebus air buku, minum sapai kembung...tidur pun taruk buku cermat2 kat sebelah katil.manalah tau tiba tiba ilmu tu buleh osmosis..tapi still, markah begitu tak jelita, nak sebut pun tak sampai hati


lagi lagi subjek bioslogos. dan chemistritos..huh. dah lah tak senang. habis menggelupur aku dibuatnya..memang sedih laa dengan korang ni..


nasib baik subjek physikos, arabitos for non-arabella, dengan lain lain tu macam-hokeylah-sikit-kann....tak adalah rasa nak mencanak ke terberanak ke..bolehlah tersenyum sikit.. He he..
tapi tetap laa sedih dengan lain lain tu..markah macam hape je..nak dapat dean list, mimpi je lah.. orang lain study biasa biasa je tapi boleh score cemerlang gemilang terbilang. aku pulak tak...memandang hampa dari jauh
lepas tu pulak, semenjak dua menjak ni, rasa ada je yang tak kena.rasa tak enak.rasa tak lazat. entah. tak tahulah. kosong. empty. 


maybe ada something Tuhan nak tunjuk..



tapi bila baca status sakinah ni, aku macam sentap pulak.
cuba fikir fikir balik, mana salah aku. apa silap aku. 
Alhamdulillah. Tuhan masih sayang.
aku tersedar. * itu dia salah aku! * apa dia? adalah..

apa yang nak disampaikan,kadang2 kita ni tak ingat.terleka. ye lah.nikmat Tuhan bagi banyak sangat sampai tak sedar yang kita ni dah jauh. bila dah dapat peringatan, jangan tunggu lama lama. GRAB IT. NEVER LET IT GO. peluang nak dapat peringatan, hidayah tak datang banyak kali.

aku tak reti lah nak ulas panjang panjang. faham sendiri lah eh? He he

aku ni cakap macam baik jeh. He he.. tak ada apa pun.saja share share.. 
pelik pulak. tiba tiba ilmiah. angin apa pun aku tak tahu... He he =)

memang tak ada tajuk sesuai nak tempek kat atas tuh.haih..


  toodles =)

jap. aku tak tahu toodles tu ape. orang salu letak kat akhir post. aku pon bantai. He he
aku sebenarnya tak de nafsu sangat nak update blog. kenelah jalankan tanggungjawab sebagai masyarakat minda kelas pertama..
oh mood..tolonglah datang..




9 org gojes cakap:

Anonymous said...

ja ckap~ keep on inhaling,
keep on seing things with
perfect vision,
keep on being on top,
keep on being gojes. ;P

mer said...

apak ah.gojeser do ko.

black_mel said...

nawal...lama x nmpak menulis..masing2 sibuk study..apa2pun gudluck and take care...

syafiqah syahirah said...

nawal cun :)

haha.toodles.

hansuke said...

salam.

saya ada idea untuk tajuk kamu ni.

"a reminder from Allah is just around the corner"

atau

"semalam internet laju.."

atau

"peringatan Allah, cepat genggam"

i think u think too much la.
tajuk tak semestinya kena ngn isi, this is blog after all..:)

manusia memang pelupa, Allah dah cipta kita macam tu, ada naik ada turun terpulang pada diri sendiri nak sedar atau tidak. kadang-kadang jawapan ada depan mata cuma kita xsedar selagi orang lain tak ingatkan. tapi jika kita mampu detect sendiri mana silap diri maka sudah cukup bagus dan harus baiki cepat-cepat, pasti Allah memberkati, dan bila dah sampai tahap tu, boleh dikatakan tahap redha kepada Allah sudah mencapai tahap tinggi dan sesungguhnya beruntunglah orang-orang beriman, janji Allah tidak akan di sia-siakan.

good luck in ur studies..

Mr Fab said...

ko ni holiday ke stdy...
kite tau nape..sbb nnti ble ko dh jd dr.. ko dh x leh holiay.. haha

Anonymous said...

Toodles is a term which means:

A shortened, more casual version of the French expression à tout à l'heure (Anglicized as "toodle-oo"), meaning = goodbye

farishahusna said...

hurm,,
funnyla akak ni..
hehe~
nak terbernkla mcm2..
hopefully akak da rslt yg gmpk en...

oranglidi said...

apdet2.

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign