Wednesday, November 3

isu tergempar di sini

akhirnya, berjaya gak update blog. kalau kau tengok trend aku update blog sekarang ni, aku sekarang ni update blog awal2 bulan..bukan hape...tapi sebab awal bulan je laa slogan kata "semuanya di hujung jari" boleh dipakai..sadis jugak la


awal bulan je kau akan nampak kanak2 sakan jpa jordan, mengganas di facebook..like itu ini, share ini itu, update berjuta status, upload berlunggok gambar.. tengah2 bulan, semua menyepi, dalam diam mengutuk2 sistem teknologi yg lembap di sakan ini...akhir bulan, kami semua pasrah. terus bukak buku dengan penuh hampa


sekarang ini, kat mana2 kau akan dengar orang semua bising pasal isu keselamatan di sini..itu ini itu ini..
aku sekadar mendengar. malas nak ulas. aku rasa aku hidup bahagia je..
jalan sorang2 pun takde hal. malah, aku lagi prefer. kalau jalan ramai2 nak pergi mujamma', mesti lambat sampai. buang masa aku yang sangat berharga
semua dok kalut berborak tak habis. aku kira jam dalam dua puluh minat la jugak..
kalau aku jalan sorang, cepat je. dalam sepuluh minit dah sampai. sebab bila aku jalan sorang2, aku akan jalan laju2.cepat sampai.jimat masa. cepat dapat bas. puas.


selingan: ayam percik. 100% my hand made. 
huk huk ;DD

back to the topic.
tapi, bila dah kena kat diri sendiri baru padan muka. bukan kena apa pun.. takde lah tragis sangat..
tapi seram la jugak..tak nak cerita kat sini
kalau aku cerita, gerenti semua pakat2 tak nak keluar rumah, tak nak pegi JUST. tak nak blaja..tak pasal2 sponsorship marah aku nanti, tarik scholarship. habis punah harapan nak melancong.
so, tak payah la aku cerita. 
kau bayangkan je, benda tu macam suspens tapi  taklah tragis mana.ada unsur suspens sikit2 tapi tak la suspen mana. dapat? 

jangan dah kena, baru nak bertaubat nasuha. ambik pengajaran cerita2 orang..
jangan jalan sorang2. jalan ramai2 macam satu rombongan meminang. jalan dengan pantas dan yakin,ala ala orang nak buat demostasi di jordan membantah harga cukai topup orange yang sangat mahal nak mampuss... maka oleh itu, kalau rasa suspens, call je murakib.
anytime anywhere...heheh ;) tiba2 aku teringat cerita yang kawan aku cerita kat aku. 

 perbualan antara dua orang makhluk Tuhan

MUNAH: eh, anda. terima kasih tau tau sebab jadi murakib kitorang semalam..tehehee..
(sambil memintal mintal hujung kain tudung.. eh tak. tak. ini aksi tambahan)

AMAT:  OH. tak apa. memang tanggung jawab dan tugas kami sebagai syabab.

sambil pandangan dilepaskan ke langit, menembusi awan2...pergh..


kesimpulannya, jangan jalan sorang2. safety first ;)


selingan lagi: ayam masak lemak. 100% my hand made.
nampak macam biasa, padahal rasa dia boleh buat kau menangis lalu bersujud.
bersyukur wujudnya aku di dunia ini ;)


sekian.jumpa lagi bulan depan ;)

12 org gojes cakap:

apples and roses said...

TERBAIKKKKKK *mksud aku part masakan tu ;DD

nabilah said...

nawal merangkap chef kt jordan,
hati2 len kali :)

uiyo, kalah aku masak
hehe

emirhasnan said...

bez jugak kalau muroqib dapat makanan dlm gambar tuh.

keh3

mer said...

nawal.
masak lemak tu..
santan dia pecahhhhhhhhh
lain kali ko kacau2 tym dia tgh mendidihhhhhh

tralalalal said...

nawal, post ko pny ayam percik uh
ak nk rasaaa~ hehe

aintch said...

nawal jgn lupa bg kat bilik atas bila masak sedap2 tuu.

lawak lah cerita ko nawal.taktahan aku nk gelak

khaulah said...

mye@ hehehe..tgn aku~~

nab @ bru sikit tu...kehkeh ;D

cidak@ hamboih..murakib kan ikhlas...mne de nk mintak2 nih

mer@ erk..sami'na wa ato'na!

khalies@ meh sini bayar duet meh!

ain@ org atas tanak bgi dulu~~

Sarah Iman Khairul Azhar said...

nawal, ko taklah cantik cam aku. ade org nak kacau kau ke di jalanan joden? hahahaa

khaulah said...

sarah@ hahaha...statement paling tidak tepat dan salah secara hakiki di dunia

hahahahaha

qon said...

aku lah yg slalu kacau dak2 mlayu tu :p

CikguShasha ^ ^ said...

hahaha,, post sesengal ubi =)

White Bird said...

perghhhhhhhhh kalu pandai masak ek?

terbaek la

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign